En hyllest til våren

Våren, den fineste årstiden av alle! Slutten på lang tids psykisk lidelse i form av konstant stygt vær. Våren, da solen endelig skinner. Rett i hjertet. Og gir oss alle muligheten til å skinne til hverandre. Markedet flommer over av smilene som en før måtte lete lenge etter.

Våren symboliserer en ny start. Når den dukker opp, glemmer vi alt det triste og leie som høsten og vinteren har vedlikeholdt. Menneskene blir som født på ny. Jeg er gald i solen. Og jeg blir glad i menneskene når solen skinner på dem. Da vil jeg også være en liten sol i hverdagen.

For en Gud vi har som skapte solen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra at du er gald i solen;)

Kristine sa...

Eg savnar å ligge i graset på Lepsøy og slikke dei første solstrålane som kjem og fyller Kongshaug med smil og glede!

Hannah Eline sa...

wow. søtt.

benedikto sa...

O. Eivind er djup. Gratulerar med den. Helsing ei rosa og freknete, søleleikande barnehagetante/ulv/tiger/bleie

Anonym sa...

Å kjenna odøren av det som vert skapt
i takt med minnet om alt som er tapt
når eg ser djupna i augo dine
kjenner at du rekk fram
til hendene mine
Då erkjenner eg stilt
At Ivar Aasen og nynorsken
kom som bestilt

Copyright © 2009 - Eivind's gale verden - The end of the internet: www.avslutt.com