Det poetiske hjørnet

Ein dag eg såg igjennom alle meldingane på mobilen min kom eg over ei mappe som heitte Poem.
Her er eit lite utval av kulturskattane som dukka opp, skrive av meg sjølv, i tider fyllt med motstand og alt det der...

DEN ENE (2005)

Jeg fryser, men ingen brer teppet over meg.
Jeg er syk, men ingen tar seg av meg.
Jeg er alene, men ingen besøker meg.
Jeg venter på den ene...


REDD (2006)

Er redd
for at solen forsvinner
før den står opp...


MIN LILLE DUE (2004)

Min lille due,
hver gang jeg tenker på deg
er det som om en sol skinner i hjertet mitt,
en varme som smelter selv den kaldeste tanke.
Et lys som lyser opp min hverdag.

Dine øyne er som rubiner,
runde som opaler,
skarpe som diamanter

og de skinner som gull.

Din vakre og myke stemme
er som fuglenes sang en tidlig vårmorgen.
Den stilner hver onde tanke og
stilner hatets strider.

Når eg hører din stemme og ser dine øyne
er det som om et slør blir fjernet fra mitt sinn,
og jeg ser hvor vakker verden er!

1 kommentarer:

Kristine sa...

Oj!

Visste ikkje at du var så poetisk Eivind!
Ka med å bruke ein av tekstane neste gang vi har gruppearbeid i musikkorientering...? Eg kan spilla mobiltelefon til.. hi hi!

Copyright © 2009 - Eivind's gale verden - The end of the internet: www.avslutt.com