Leaning on the everlasting arms

Har du tatt deg tid til å hvile? Ikke jeg. Og det har vært "the story of my life" i flere år. Er så vanskelig å ikke gjøre noe. Hjernen går på høygir. Alltid et problem som må løses, en oppgave som må gjøres. En ny ting som må læres. Unnskyldningene er mange for å ikke ta fri. Faktisk har jeg komt så langt at jeg ofte ikke tenker på hvile som et alternativ en gang.

Etter møte i Salem i dag måtte jeg bare gå hjem tidlig. Tusen tanker raste rundt i hodet. Var umulig å holde på en tanke før flere andre poppet opp. Det var da jeg fikk det for meg: Jeg må høre på "Leaning on the everlasting arms." (Gaither Homecoming)

Egentlig liker jeg ikke den sangen. Men nå bestemte jeg meg for å faktisk høre på teksten. Og dette var det jeg satt igjen med: Kanskje er det på tide å hvile? Just lean on the everlasting arms?
Men hva med allt som skjer rundt meg? Alt som må ordnes, fikses, læres?

Oh, but then I heard the king of the ages
Had fought all the battles for me
And that victory was mine for the claiming
And now praise his name, I am free.
(It is finished, Gaither Vocal Band)

Han lar meg ligge i grønne enger;
han fører meg til vann der jeg finner hvile,
og gir meg ny kraft.
Sal 23, 2-3a
Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile.
Matt 11,28

Og hva gjorde Jesus selv? Når stormen stod på som værst rundt ham, og disiplene var redde for at båten skulle gå ned, joda, da lå han og sov! I båten. Har vi da noen unnskyldning for å ikke hvile i hans hender? Hender som aldri blir trette. Hender som alltid er åpne. Hender som vi ofte ikke ser fordi vi er så opptatt med å gjøre ting.


Mitt mål er å hvile mer. Å ta meg tid til bare å være til. Og vite at jeg kan hvile i "the everlasting arms". Neste gang du ser meg, spør meg gjerne om jeg faktisk har gjort det. Men vær da klar til å få spørsmålet tilbake!

4 kommentarer:

Trond sa...

– om Frelseren sover i båten iblant, Han er dåg i båten, ombord!

Er du klar? sa...

Eg trur denne sangen også passer til innlegg:

"Fall til ro og kjenn at jeg er Herre.
Fall til ro, ja sett deg bare ned.
Fall til ro og kjenn at jeg er din Gud,
jeg vil gi deg av min fred.

1. Søk du først mitt rike, og sett din lit til meg,
så skal Ånden i fra himmelen falle over deg.

Refr:
Fall til ro og kjenn at jeg er Herre.
Fall til ro, ja sett deg bare ned.
Fall til ro og kjenn at jeg er din Gud,
jeg vil gi deg av min fred.

2. Jeg vil kalle deg til glede, jeg vil kalle
deg til savn.Du må legge verden bak deg,
men du skal styrkes i mitt navn

Refr:
Fall til ro og kjenn at jeg er Herre.
Fall til ro, ja sett deg bare ned.
Fall til ro og kjenn at jeg er din Gud,
jeg vil gi deg av min fred.

3. Jeg vil takke Jesus Kristus, jeg vil takke
Israels Gud. Jeg vil lovsynge min Frelser,
som gir meg dette bud.

Refr:
Fall til ro og kjenn at jeg er Herre.
Fall til ro, ja sett deg bare ned.
Fall til ro og kjenn at jeg er din Gud,
jeg vil gi deg av min fred."

Kristin sa...

Amen!

Margot sa...

Du.er.så.bra! Sannhet.

Copyright © 2009 - Eivind's gale verden - The end of the internet: www.avslutt.com